Companies similar to or like Turkish Radio and Television Corporation

National public broadcaster of Turkey, founded in 1964. Wikipedia

  • DR (broadcaster)

    Danish public-service radio and television broadcasting company. Denmark's oldest and largest electronic media enterprise. Wikipedia

  • Canadian Broadcasting Corporation

    Canadian federal Crown corporation that serves as the national public broadcaster for both radio and television. The English- and French-language service units of the corporation are commonly known as CBC and Radio-Canada, respectively. Wikipedia

  • NRK

    Norwegian government-owned radio and television public broadcasting company, and the largest media organisation in Norway. All other TV channels, broadcast from Norway, were banned from 1960 until 1981. Wikipedia

  • Société Nationale de Radiodiffusion et de Télévision

    Public broadcaster of Morocco. Formerly called Moroccan Radio and Television from 1956 and Radiodiffusion-Télévision Marocaine (RTM) from 1961. Wikipedia

  • BBC

    Public service broadcaster, headquartered at Broadcasting House in Westminster, London. World's oldest national broadcaster, and the largest broadcaster in the world by number of employees, employing over 22,000 staff in total, of whom more than 16,000 are in public sector broadcasting. Wikipedia

  • Korean Broadcasting System

    National public broadcaster of South Korea. Founded in 1927, and operates radio, television, and online services, being one of the largest South Korean television networks. Wikipedia

    Sentences

    Sentences forTurkish Radio and Television Corporation

    • A short documentary published by TRT describes Imran Garda's experience, a journalist of Indian descent, who met with Thomas Robb and a traditional KKK group.White supremacy-Wikipedia
    • Antalya has a number of local media such as radio channels (such as TRT's regional radio service based in Muratpaşa) and newspapers.Antalya Province-Wikipedia
    • At 00:02, it was reported by Reuters that soldiers were inside the buildings of the state broadcaster, the Turkish Radio and Television Corporation (TRT), in Ankara.2016 Turkish coup d'état attempt-Wikipedia
    • The Turkish Radio and Television Corporation (TRT World) reported that Free Syrian Army "has captured a weapon from the YPG, which is thought to have been supplied to the SDF by the United States."Operation Olive Branch-Wikipedia
    • The British newspaper The Times commented that between 2 and 4 July, the state-owned media channel TRT gave 204 minutes of coverage to Erdoğan's campaign and less than a total of 3 minutes to both his rivals.Recep Tayyip Erdoğan-Wikipedia
    • In the 21st century some reforms have taken place to improve the cultural rights of ethnic minorities in Turkey, such as the establishment of TRT Kurdî, TRT Arabi and TRT Avaz by the TRT.Turkey-Wikipedia

      This will create an email alert.  Stay up to date on result for: Turkish Radio and Television Corporation